You are currently viewing פודקאסטים צעירים ליזמים צעירים

פודקאסטים צעירים ליזמים צעירים

גיקטיים פתחו בפעם השלישית את תחרות פודקאסט השנה, אז החלטתי לשתף אתכם בבחירה שלי. אגב, למי שרוצה להצביע בעצמו – ההצבעה פתוחה עד מחר, 3 בינואר 2021, אז מהרו.

אתם כבר יודעים שאני בעד פודקאסטים באופן כללי. בעידן שבו מצד אחד אנחנו מוצפים בתכנים ומצד שני נראה שאף פעם אין מספיק זמן – זה קצת מפתיע שהפורמט הזה תופס תאוצה בשנים האחרונות. אצל הרבה מאד אנשים פודקאסטים זוכים להצלחה בעיקר משום שאפשר להקשיב להם תוך כדי פעילות נוספת – נסיעה, ספורט, כביסה-כלים-נקיון ועוד. שיטה מצוינת להפוך זמן אבוד לזמן למידה איכותי.

אבל השנה האחרונה היתה, כידוע, קצת שונה. עבור מי שעומס העבודה שלו ירד או שמאפייני העבודה השתנו מאד, זו היתה הזדמנות כמעט בלתי חוזרת ליזמות. סוף סוף אפשר לנסות דרך חדשה להביא לידי ביטוי את עצמו ולייצר ערך חדש ללקוחות ולשותפים באמצעות פודקאסט. במקביל, ליותר אנשים היה זמן ורצון לצרוך תוכן חדש כחלק ממסלול התפתחות אישי.

ואיזה כיף שהמבחר גדל כל כך!

ברחבי הענן והרשת יש לא מעט פודקאסטים איכותיים בנושא יזמות. למעשה, יש עשרות פודקאסטים בנושאי יזמות, טכנולוגיה ועסקים בשפה העברית. חלק מהם ותיקים מאד וצברו מוניטין ומאזינים קבועים. אבל בהזדמנות של מעבר משנה אחת לשנה אחרת, בחרתי לשתף ברשימה מצומצמת של פודקאסטים שאשמח להמליץ עליהם. 

כללתי ברשימה 5 פודקאסטים צעירים – כאלו שנוסדו במהלך השנתיים האחרונות בלבד, שיכולים להתאים ליזמים צעירים – כאלו שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הזה. חיפשתי במיוחד פודקאסטים שמשתדלים ומצליחים לפצח את הנוסחה שמשלבת חוסר התפשרות על איכות ועדכניות, לבין הסבר בשפה ברורה גם של מושגים מורכבים, שיזמים צעירים עדין לא מכירים.

בסופו של דבר, בפודקאסט יש משקל גדול לטעם אישי של המאזין, לסגנון ההגשה ולמיקוד של הנושא: פיננסי או טכנולוגי, עדכונים שבועיים או הבנת מגמות, מושגים בסיסיים או אתגרים גדולים ועוד. זו הרשימה שלי, מוזמנים לשתף ברשימות שלכם.

סדרת הפודקאסטים Foundations של Startup for Startup

הפודקאסט Startup for Startup קיים כבר כשנתיים, והוא שווה האזנה בכל מקרה, אבל אני רציתי להמליץ באופן ספציפי על סדרת פרקים שהם העלו באמצע 2020 תחת הכותרת Foundations. כמו שאפשר להבין מהשם – מדובר בפרקים שנועדו לחזור אל היסודות של מושגים ששגורים בפיו של כל עובד סטארטאפ.

ליאור קרנכל וערן זינמן מ- monday.com הקדישו עד כה 7 פרקים לנושא, ואני ממתין לבאים.

הכותרות של הפרקים מתייחסות אמנם למדדים (פיננסיים) של חברות SaaS, אבל אל תטעו – התוכן מונגש בצורה מעניינת וברורה גם למי שלא בקיא בעולם הזה. יותר מכך, הפודקאסט מציג דרך מדדים אלו את סיפור המסע של יזמים אל ההצלחה.

עושים טכנולוגיה

טוב, אולי צריך הסבר קצר, כי "עושים טכנולוגיה" נמצאת כאן כבר מזמן. אבל מאז אפריל 2019 הפודקאסט מוגש על ידי ד"ר יובל דרור, אז התייחסתי אליו כאל "צעיר". כמו שאר הפודקאסטים של רשת "עושים היסטוריה", גם הפעם מדובר בפודקאסט מעמיק וחכם, שיגרום לכם הנאה צרופה. 

"עושים טכנולוגיה" עוסק במגוון היבטים של הטכנולוגיה, ובמיוחד בקשר בינה לבין בני אדם. מגוון הנושאים שמכוסים בפרקים הוא גדול מאד – בינה מלאכותית, טכנולוגיות ענן, אלגוריתמיקה, רכבי העתיד ועוד. לטעמי אחד היתרונות הגדולים של הפודקאסט הזה הוא הראייה הרחבה יחסית, ולא רק התמקדות בעדכונים "שוטפים" של מה שקורה בתעשית ההייטק.

פרקי הפודקאסט נגישים כאן, או ברישום באפליקציה בנייד.

מה בתפקיד

אביגיל לוין וסימונה ולסקי יוצרות החל מאוגוסט 2020 את הפודקאסט "מה בתפקיד", שאמנם מתמקד בעולם ההייטק, אבל מזוית שלא זוכר להרבה חשיפה בפודקאסטים – התפקידים השונים שקיימים בתעשיה. בכל פרק הן מארחות מישהו או מישהי שמספרים על התפקיד שלהם בגובה העיניים. 

יש שלל מקצועות ותפקידים בעולם ההייטק, ולרובם יש שמות שלא תמיד אפשר להבין מהם מה מצופה ממך לעשות כשאתה מגיע לעבודה. אז הנה ההזדמנות להבין מה עושה מי שאחראי על קאסטמר סקסס, מה התפקיד של מנהלת השקעות בקרן הון סיכון ובעיקר מה עושה "הזה של הסושיאל".

לא תמצאו כאן את הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים ולא הצהרות על ההנפקות הבאות (אני חושב..), אבל תזכו להקשיב לשיחה מהנה עם אנשים שלא רק אוהבים את העבודה שלהם אלא גם רוצים לחלוק אותה אתכם.

מהומת הסטארטאפ

95%  מהמיזמים שקמים בישראל נסגרים תוך חמש שנים. בואו לשמוע איך לברוח מהסטטיסטיקה. עם הבטחה כזו של הפודקאסט, איך אפשר להגיד לא?

הפודקאסט שייך לתאגיד השידור הישראלי "כאן", וכיאה לתאגיד הוא איכותי ולא מתנצל, ויחד עם זאת מתוחכם ומרתק. ככה זה כשהמגישה היא גיל מרקוביץ' המצוינת.

מאז שעלה לאוויר לפני שנה ורבע יש לפודקאסט שלוש עונות – השראה, רעיונאות ויישום. כל עונה מסודרת לפי נושאים כדי שתוכלו לבחור בצורה ברורה למה להקשיב. עונת ההשראה, למשל, כוללת את הגדרת הבעיה, סיעור מוחות, פילוח ואיפיון לקוחות ועוד.

הפרק האחרון מסכם את המסע של שלוש העונות והשם שלו "עכשיו מה?", מעיד שהגיע הזמן להפסיק להקשיב לפודקאסטים ולצאת לדרך של הקמת הסטארטאפ.

ביסמוט ויפרח

הדר ביסמוט וכנרת יפרח הן שתי נשים עצמאיות, יזמות וחברות. לפני כשנה וחצי הן התחילו את הפודקאסט "ביסמוט ויפרח" שבו הן מדברות על הרבה מאד דברים, שהכותרת המשותפת שלהם היא "הפודקאסט שיתן לך אומץ". 

כיאה לסלוגן כל כך מבטיח – בחרתי בשבילכם ציטוט מתוך הפרק הראשון שלהן: "אין לנו מושג לאן זה הולך…" מיד הבנתי שיש כאן פוטנציאל. אם אתם מחפשים טכנולוגיה הארד-קור או ראיונות על המנכ"לים המצליחים בעולם – זה לא המקום בשבילכם. אבל אם אתם מחפשים השראה מסיפורים שילמדו אתכם למה זה הזמן להתחיל לדבר אנגלית, איך לקחת יותר יוזמה או איך להחליף כיוון בחיים – תמצאו כאן לא מעט כאלו.

עד כאן להפעם